Andrea om bæredygtighed og Rudolph Care

Rudolph Care og bæredygtighedBæredygtighed. Hvad vil det egentlig sige? Er det økologi? Er det sparepærer og korte brusebade? Begrebet har efterhånden fået en vanskelig størrelse og kommer i mange forskellige varianter, grader og omfang, alt efter hvem man spørger. Bæredygtighed er noget, som ligger vores Rudolph-hjerte ekstra nært, og det er derfor også et begreb, vi hele tiden forholder os til og reflekterer over. For at gøre jer klogere på bæredygtigheden i Rudolph Care vil Andrea fortælle lidt om, hvordan hun definerer bæredygtighed, og hvordan hun ser den udfolde sig hos os.
Andrea Rudolph om bæredygtighedHvad forbinder du med begrebet bæredygtighed, og hvordan ser du det komme til udtryk i Rudolph Care?

"Bæredygtighed for mig handler meget om, at man får noget igen, og at det, man laver, er forsvarligt. Jeg mener, at der er flere parametre der skal opfyldes, før man kan kalde noget for bæredygtigt. Forsvarlighed er vigtigst, og her taler jeg om forsvarlighed i etisk, økonomisk og miljømæssig forstand. Derudover mener jeg også, at før man kan kalde noget for bæredygtigt, bør man kunne give noget tilbage med det produkt, man fremstiller. Økologi er eksempelvis ikke nok for mig. Man bliver nød til, at gøre noget mere. Man bliver nød til at overveje sit ressourceforbrug, hvordan man påvirker naturen og os selv, og hvordan man kan give noget igen. Jeg mener, at Rudolph Care er et bæredygtigt beautybrand, fordi vi netop har øje for dette igennem vores certificeringer, men også især igennem vores anvendelse af acaibæret. At vi, igennem vores handel med acaibær fra indianerne i Amazonas, kan være med til både at bevare regnskoven og til at skabe et økonomisk levegrundlag for 200 familier, synes jeg på bedste vis, indkapsler at give noget igen."

Rudolph Care og bæredygtighedHar du nogle drømme og visioner for Rudolph Cares fremtidige grønne fodspor?

"Jeg har en masse drømme, selvom jeg synes, at vi gør det rigtig godt allerede. Med vores certificeringer føler jeg, at vi på en måde danner en livscyklus, men at vi stadig kan gøre det bedre. Noget vi kan gøre bedre er vores emballage. Jeg har en stor drøm om, at vi skal være førende, og at vi skal være dem som tager initiativ til at skabe nogle forandringer i vores industri. Plastikemballage er et stigende problem både for vores og planetens sundhed. Planeten forandrer sig, og det bliver vi nød til at se i øjnene. Derfor drømmer jeg om at være nogle af de første til at slutte sig til emballagerevolutionen."Andrea Rudolphs acaibærHvordan ser du på bæredygtighedens fremtidige udfordringer? Og hvordan ønsker du ideelt, at verden så ud om 20 år på den bæredygtige front?

"Hvis vi i Rudolph Care skal gøre vores bæredygtige profil endnu stærkere, skal vi finde en ny løsning til vores emballage, og det betyder udfordringer. Vores udfordring med fremstillingen af lettere nedbrydeligt emballage er, at det er en omkostelig og tidskrævende proces, men også at meget nedbrydeligt emballage ikke kan modstå olien fra vores produkter - olien går simpelthen igennem plastikken. Derfor er den opgave slet ikke så nem, som den er sagt. En anden udfordring bliver også, at få vendt forbrugerens vane til at vælge den nedbrydelige, og derfor også dyrere emballage. Den udfordring har vi i mange år iagttaget med økologien, og den tror jeg også bliver gældende for emballage.Jeg synes, at det er svært at sige, hvor man skal starte det ideelle verdenssyn, når der er så mange ting, man gerne vil lave om på, men jeg kunne da virkelig godt tænke mig, at vi kun gjorde brug af vedvarende energi. Det kunne være fantastisk, hvis vi var nået dertil, hvor verden kunne drive sig selv. Derudover så jeg selvfølgelig også gerne at forureningen var minimeret, og man var begyndt at lave en mere langsigtet og bæredygtig plan for at passe på vores planet."

Andrea Elisabeth Rudolph ♥
Rudolph Cares certificeringer

Rudolph Care Label - Only Available Online
 

Toilettaske

0 ml
395,00 kr.
Please wait..
 

Moisture Delight

50 ml
395,00 kr.
Please wait..
Share on: